Sunday 3 November 2013

~Abortion~ dah tersurat..huhu

Assalamualaikum (w.b.t)

14.10.13 aku abortion..time dgn redha..walaupun mase awl2 xleh time gk..ye la..sbb da mengharapkn?huhu..2 minggu gk aku bleeding..mase ari first aku bleeding, kuar kaler coklat cair..aku trus risau..pg tu aku trus msg CI aku Pn Azlina n gtaw pn tentg semua ni..Mase aku ngadu tu aku ngis..takut..sedih semua ade..CI aku yg 1 ag Pn Suriani cube tenteramkn aku..ngis tersedu2..sebak sgt mase tu..huhu..skrg, rase malu plk bile ingt semua ni..ye la ngis..ngadu kt CI..hehe..

Then, ats nasihat pn..aku p Hosp Pantai..p scan baby..mula2 scan ats dlu..doktor gtaw xdok heart beat..pastu die mintak izin aku scan kt bwh plk..& paling xleh ingt rase sakit bile doktor masukkn alat kt private part aku..sakit sgt..hanya ALLAH yg taw...doktor gtaw kantung masih ok ag tp baby kecik & heart beat baby xde gk..doktor gtaw ag may be baby aku dlm 50 50..pastu wt appointment minggu dpn kalu xdok heart beat gk may be kne D&C..doktor gtaw tunggu pe ag, baik cuci je..mase tu aku xtaw nk ckp pe..trus ngalir air mate..suami aku peluk aku & gtaw " sbr syg, kite kine time dgn redha..kite berdoa byk2 ek..ade la tu hikmahnye"..dgr nasihat suami aku trus lega..huhu..

ari2 kuar coklat..mule2 cair, pastu coklat gelap..nk solat selalu basuh..rase xselesa..lps solat selalu ngis..ngadu kt tuhan..huhu..tp apakan daye, 3ari sebelum raye korban kuar drh mcm period tp sikit..bile kuar drh mcm period n heart beat baby xde ag..aku da mcm putus asa..aku berdoa kalu la seandai ini bukan rezeki kami ag,kuarla semua..aku takut nk hadapi kesakitan cuci..alhamdulillah!..sehari sebelum raye aku sakit perut..memulas..mcm org senggugut..tp lebih truk ag..sapa nk tdo xleh..
suami aku la yg every hour cek private part aku..n lap..pastu bile die tngok kuar drh byk n aku ngis dan muntah, suami aku trus ajak aku p emergency..

sapa kt ED..MA ambik drh & masukkn normal saline..sementara menunggu pg..mase tu kul 3 pagi..kul 5 lebih aku kejutkn suami yg tdo ats sofa  & gtaw drh kuar byk & suami aku minta pad dgn MA..pastu p toilet..bile buke je underwear..terkejut aku..ye la..seketul ade kt underwear aku..& aku tnye suami, suami gtaw dah kuar semua syg..aku trus lega..alhamdulillah..allah makbulkn doa aku..

pastu suami aku p tunjuk kt doktor & aku di masukkn ke ward..first time masuk ward, duk kt katil..staff nurse layan..adik2 KKM layan..hehe..alhamdulillah staff nurse kt hosp abdul halim semua baik2..xmcm tempt yg aku praktikal..kul 6 pagi doktor india scan..& gatw aku complete abortion..mase tu aku hepi sgt..syukur sgt2..

kul 9.30 pagi doktor pakar plk scan & gtaw memg complete abortion..& aku discharge..alhamdulillah.. pastu sementara menunggu suami aku dtg..aku berborak dgn akak kt tepi katil aku..

akak: dik knp?gugur ke?
aku: a,ah kak..akak knp?
akak: akak cancer..
aku: oo..cancer pe kak?
akak: ovari..

mase tu aku trus mengucap syukur..ALLAH uji aku mcm ni..tp org lain ag berat ALLAH uji..ALLAH bg ujian semua kpd org2 yg btul2 blh hadapinye..sentiase la berprasangka baik dgnnye..

so, ari ni aku da 21 ari berpantang..tempoh berpantang amat menyeksakn..hari2 aku duk bilang ari..hehe..ye la nk mkn mcm2..xsbr..terliur bile semua org mkn..aku je yg mkn ikan bakar & sayur sawi..hehe.org mase berpantang ni body kurus tp aku ambik!!..da mcm di pam2..xtahu la knp..berselera je mkn..hehe..

skrg ni muntah & kerap kencing..same mcm symptom aku nk pregnant dlu..aku pun xtaw knp..hehe..hormone kot...alhamdulillah,syukur sgt2..ALLAH bg aku pregnen selame 10weeks..da rase symptom pregnen n ngidam..insha ALLAH lps ni ade rezeki kami ag..aamiin..

dlu mase mule2 abort..tngok je org pregnen trus rase jeles..hehe..skrg xdah..dpt rase mcm ne bile org da lame kawin tp xdpt ank..huhu..nauzubillah..hope lps ni d murahkn rezeki ag..dpt kije & dpt baby..aamiin..

salam..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...