Thursday 27 March 2014

~Syukur~


Assalamualaikum...

Ni saje je aku nk conteng2 myblog ni (padahal boring..hehe..)..bile duk sorg2 mcm ni tringat balik kate2 mak mertua aku.."mek syukur doh adik we (myhusben) kije gini..dulu gk kijo kokse2..sapa ade org tanye ade org dale ko dpt kijo ni?..syukur dooh doh..Allah atur comey doh.."..terngiang2 ag suare mek aku..bilo tringt ni trus tngok umah aku (perkakas dlm umh) dlu ade peti, tv je..sekrg dah bertambah sedikit demi sikit..kete (biar buruk pun..hehe..), moto..syukur dooh doh..alhamdulillah..setiap hari ade je rezeki dr suami aku..dpt kijo jauh2 n dpt elaun makan..pastu suami aku bru je setahun kerja n dpt markah tuk kerje die 3.6..3.6 tu da kire byk dah..sapa kn ade kwn2 yg kerja lame jeles dgn myhuby..alhamdulillah rezeki kami..n myhubby akn dpt bonus 2 kali gaji pd bulan 7 ni..syukur sgt..thanks ALLAH ats pemberian ni..

Sepanjg kami kawin (dlm 7 bln) ni alhamdulillah..susah senang kami lalui bersame..malah kasih kami setiap hari makin mekar..harap kekal sapa ke jannah..bilo tengok suami tido..aku usap rambut die n berkata " ya
ALLAH jdknla suami aku suami yg soleh..dpt bimbing aku & zuriat2 kami nanti..aamiin"..blh d katekan setiap hari myhuby suke usik aku..men kejar2..ya ALLAH bahagiakn kami sapa jannah..aamiin..

aku syukur sgt2 dpt knl suami aku..dan dia la jodoh aku yg tlh tercatat di loh mahfuz,,thanks ALLAH..setiap minggu mesti myhubby nk bwk aku kuar jln2..die taw aku sunyi duk kt umh ni..ag 1 tiap kali ari pasar mlm..mesti dio msg siap2 kt aku..suh bersiap nk p psr mlm..die taw aku skrg masih bersedih ats pe yg kami lalui..thanks hubby coz fahami hati mama..huhu..

2ari yg lepas hubby aku demam..sepanjang usia perkahwinan kami hubby aku xpernah demam seteruk ni..tp mlm tu bdn die pns sgt..tp die xckp..die senyap je..aku taw die xnk susah kn aku..aku tersedar kul 4 pagi & sentuh bdn die..teramat pns..aku pege dahi die..sambil berkate "ya ALLAH abg demam"..dia angguk..kesian sgt tngok muke die ketike tu..aku bangn n jelo dahi die..sambil berdoa ya ALLAH sembuhkanla suami aku ni dr demam n hindarilah suami ku ni dr segala penyakit..biarla kami jalani kehidupan ni dgn kebahagiaan sapa jannah..aamiin..

pak mertua aku plk selalu ckp kt aku " ayoh suko tngok ma dgn adik we..bahagio sgt..kalu gini ma laye adik, insha Allah syurga menanti ma..aamiin..thanks ayoh..

haha..mesti korg rase nk muntah kn bce semua ni..hehe..kalu ase nk mutoh p toilet cpt2..:P

menunggu myhubby blik kije nk kuar jln2 p kokdiang..umh kak ipar aku..:)

sekarang time to honeymoon..:)

assalam..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...