Tuesday 24 September 2013

~ Alhamdulillah!!!..~

Assalamualaikum (w.b.t)

Sapa ke ari ni..senyum tersendiri..bile je cek upt kt klinik panel suami aku..bile je kuar result akak tu gtaw suami aku "isteri awk pregnant,naik double line"..mase tu aku kt blkg suami aku..trus aku p tngok..alhamdulillah!!!..trus menitik air mate & aku ucp syukur, sambil mengesat air mate...mase tu trus tngok suami aku..suami aku senyum..aku trus berkate dlm hati "ya ALLAH betapa besar keagungan mu, betapa hebat kekuasaanmu...thnks ALLAH!..thnks pe yg kau berikn kpd kami ini..anugerah yg x ternilai..:)

aku syak aku pregnant dr awl ag..3minggu lps kawin aku da ade symptom2 pregnant..tp aku wt xtaw je..takut salah tanggapan aku & xnk berharap..takut kecewa..aku p kelas revision ljm, aku dah start muntah, xlarat & cpt lapar..kalu dlu xmkn pagi xpe..tp skrg  xblh dah..asyik lapar je..perut asyik bunyi je..gnggu nk study..mase tu aku puase..ya la nk habiskn puase ganti 15 ari..tu yg pose cpt2..takut pregnant & ade ank, susah dah nk puase..tp sempat puase 7ari je..sbb dah xlarat sgt..kalu puase jd xde semangt nk study sbb xlarat..asyik lapar je..dugaan btul..huhu..

lps hbis exam, mlm tu suami aku mai ambik aku kt umh sewa..mai dgn pak, mak mertua & ank2 sedare aku..p umh abg die 2 ari..jln2 kt sana..pastu p terengganu, p tngok masjid kristal..p umh sedare suami aku..kt dungun..best sgt kt sane coz blh tngok laut..ye la kwsn nelayan..ari isnin kami bertolak pulang..sapa je sungai petani, aku trus ajak suami aku p klinik..cek upt..sbb aku confuse..coz 2ari sebelum tu aku cek nampak samar2 je..tu yg aku nk cek ag nih..lps je cek, result + suami aku trus ajk p mkn..mkn tomyam..wah skrg ni pe yg nk, mesti dpt..da mcm tuan puteri dah..hehe..blik tu aku cek ag upt..alhamdulillah dlm bpe second je naik double line..trus pnggil suami aku, suh die tngok..kiteorg senyum same2..thanks ALLAH!..:)

ni die result upt..:)

sapa skrg kalu tngok nih mesti kuar air mate..xsangka rezeki aku awl..Alhamdulillah!!!..:)

pastu keesokkannye aku trus p klinik..p wt buku..mase ni xleh ingt..mase mulo2 masuk jd blur..pe yg aku nk wt ni??hehe..trus p kaunter n tnye staff kt sane..dlu mase praktikal kt KK,tngok je ibu2 yg hamil..tp skrg aku pulok yg rase..btul2 xsangka..pastu wt kad merah..

ni die kad merah..:)

xsangka aku da ade kad ni!..dlu tngok je ibu2 pegang..skrg aku da ade..alhamdulilah!!!..:)

mase kt klinik tu staff nurse ambik darah aku n cek urine..lps tu p masuk blik pemeriksaan ibu hamil & SN cek perut aku..rase malu sgt mase tu..tp kne bg jugok..hehe..lps tu berborak dgn SN tu sapa dah xde org kt luar..punye la lame aku borak..aku kuar2 trus suami aku ckp "bkpo lamo sgt? nk tutup doh ni?..aku gelak je..hehe..SN tu knl lecturer aku kt UiTM..tu yg borak lame tu..hehe..

smlm kol mak & adik gtaw yang aku dah pregnant..mulo2 takut nk gtaw takut mak marah..tp bilo kol..mak xmarah pun..hehe..



xsangka dlm perut aku ade insan yg bernyawa...thanks ALLAH!!!..alhamdulillah..:)

doakn kami ye!..doakn semoga di permudahkn semuanye..aamiin..

Bismillahirrohmanirrohim..
ya ALLAH kurniakanla kami, ank yg soleh &solehah..cukup sempurna dari segi sifat fizikal & mental..aamiin..


2 comments:

Lydia Shaizrina Shukri said...

epinye... sebak lak bile bc ni..:) jge diri leklok tau...

~ummie Muhammad Rizqi~ said...

hehe..thnks u..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...