Thursday 4 June 2015

~SECOND TRIMESTER~

Assalamualaikum (w.b.t)

time ni rase lega sikit coz dlm 4 bulan lebih alahan pening aku totally ilang..alhamdulillah..tp dtg yg bru plk..sakit belakang yg teramat sgt..perut makin membesar..dlu jln2 p pasar mlm..supermarket..biase je jln lamo2..jauh2.. time ni xblh dah..jln sikit..ya ALLAH..Menangis2..mengadu kt suami.."abg nk blik..sakit sgt ni..xtahan"sambil ngis2..huhu..sian suami xsempat nk shopping lamo..aku da ajak blik..cyg hubby..hehe..

baju jubah n bju pregnent suami bli byk2..pakai sat je..bdn n perut mkin membesar..kno bli ag..last2 suami bli yg besar2..perut aku jenis membesar ke tepi..so bju cpt ketat..sakit kt pinggang..berat naik 3 kilo sebulan..sapa kn kno ambik daily BP sapa seminggu..alhamdulillah tekanan darah ok..Hb plk turun..first dr 12 turun 11.1 turun ag 10.8..next kno ambik FBC..n naik sikit 11.2..n then doktor suh mkn 2 biji obimim sehari..pastu hb still 11.1..

aku xtaw da nk wt cmne..ikut smuo org ckp..mkn ni..mkn tu..aku mkn je..tp hb still same..oleh kerane hb 11.1 gk walau mkn 2 biji obimim..nurse still suh mkn 2 biji gk obimim..aku pun p private..p klinik panel suami aku..n sambil2 p scan baby..doktor cdgkn mkn iberet folic..mkn ni sebiji je..ok la kn dr 2 biji?hehe..doktor n kwn aku pun ade kte iberet ni bgus..tinggi kandungan iron..harge dio pun mahal..tu yg gov xbg..hehe..

mase 18 week..kami p scan baby kt swasta..alhamdulillah dah cukup sifat..baby dah kick..ya ALLAH comeynye..subhannallah!..Genap 5 bulan waktu subuh aku rase bende meletup kt perut..aku trfikir ni angin ko apo..aku tunggu skli ag..ya ALLAH uponye mybaby kick..aku da dpt rase..ya ALLAH..sebak plk..huhu..

sambung next story..scan jantina my little caliph..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...